Khamis, 15 November 2012

PuDiNg KaStArD jAgUnG...


Assalammualaikum...selamat tengahhari...salam jumaat....
masih mood x sihat lagi...tapi rutin harian tetap berjalan seperti biasa....request dri En.hubby..nak makan puding jagung...emm,mmg lame da tak buat puding jagung ni...saya tak berapa  suka sangat..tapi kalau puding berkuah,..haaa..itu mmg favourite saya...lagi2 kalau puding kuah dari air tangan arwah mak saya..mmg sedap...
    Resepi ni,saya dok menjenguk blog Jintan-manis....tapi saya tak sukat ikut sukatan nye,...alhamdulillah,menjadi juga...lemak manis,berkrim...jom..intai resepinye..:)

BAHAN-BAHANNYA:
1 paket tepung kastard,
1 tin susu cair,
1 cawan gula,
3 cawan air,
1 tin jagung berkrim manis dalam tin,
CARA-CARA:
Masak air panas,(biar didih)..3 cawan...
Gaulkan tepung kastard,susu cair,dalam periuk...kacau sampai tepung tadi tak lagi bergentel...masukkan gula,jagung..kacau rata lagi...
hidupkan api sederhana,masukkan 3 cawan air panas didih tadi...kne selalu kacau..supaya tidak bergentel...
kacau sampai tepung kastard menjadi likat dan berkilat....
Tuangkan adunan ke dalam acuan...sejukkan sebelum dimakan.....siap....

2 ulasan:

  1. salam kenal kembali ..tq sudi follow sha..sedap puding jagung ni..lama dah tak buat..last buat pon masak sha duk sgpore dulu je rasanya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih juga pada sha,sbb sudi berkunjung ke sini...:)

      Padam