Khamis, 15 November 2012

Al-KiSaH...

Assalammualaikum...dan salam Maal hijrah kepada semua...bertemu sekali lagi untuk hari ini..alhamdulillahhh...dipetang yang sangat2lah sejuk ni,dengan cuaca yang mendung...emmm...mata pun,cam nak tertutup je..anak-anakku yang sedang lena diulit mimpi indah...setelah penat bermain tadi...tapi ibu nye aje,x dapat nak lelapkan mata...entahlah tak tahu kenapa..????..
   Hari ni pun,kesihatan sye tidak begitu baik..batuk,selsema,demam....anak-anak pun,ade yang da batuk2 juga tu...saya memang baru dalam dunia blog ni...rse seronok bila tengok kawan2 berkongsi resepi dlm blog masing2..disitulah saye mula rse tertarik....saya mmg suka memasak...lagi pun,en.suami,tak berapa suka makan kat luar...kerja pun bawa bekal..sesekali tu ade juga lah kami makan diluar...bawak anak2...yelah,sesekali nak juga tukar selera tekak ni kan??...sebelum ni banyak blog kawan2 telah saya "TERJAH"..heheee..siap dengan buku dan pen,menyalin resepi yang saya minat dan rase nak try masak...harap maaf semua..maaf..maaf...heeehee...bila da asik buka blog org,tu yang rse nak buat blog sendiri...boleh sesama tukar2 resepi kan???..terima kasih jugak pada kenalan yang tak lokek ilmu dalam memasak atau membaking....
    SAYE??.....saya berusia 30 thun..dan punya 4 cahaya mata...2 lelaki,dan 2 perempuan...kalau nak ceritakan pasal anak,saya sangat terharu,sebab,masa sye bru2 khawin,saya ni susah nak dapat anak...setiap kali lekat aje mengandung,pasti akan keguguran...kalau nak dikira,sudah 4 kali keguguran,dan seorang anak yang lahir Pada kandungan 27 minggu...(kini telah meninggal dunia..hidup hanya 7hari selepas dilahirkan)...jika anak saya ni hidup,umurnya,dah 8 tahun....xpelah...mgkin ade hikmah disebalik pemergiannya...AL-FATIHA untuk anak ibu MUHAMMAMAD ADAM HAIKAL...tapi mmg benar yang dikatakan....perginya arwah anak saya tu,saya dikejutkan hamil sekali lagi...mulanya sgt2 takut,yelah,fobia jugak.sebab da bnyak kali gugur...setiap umur kandungan tu,penuh dengan debaran buat saya...gugur pada kandungan 2bulan,4 bulan,2bulan,dan 3 bulan,sgt sakit...bila pergi cek hospital,kata doktor,rahim sye tak kuat untuk tampung kandungan...bila pergi berubat kampung,cakap,kandungan saye diamik mahkluk2lah..(wallahhualammm...)...tapi selepas anak saya yang meninggal tu,saya hamil lagi...alhamdulillah...saya selamat menjalani usia kandungan sampai ke cukup bulan...pada 17/8/2006,lahirlah anak perempuan saya NURHANIS INSYIRAH BINTI MOHD SARUDIN,dengan normal dan cukup sifat seberat 3.65kg....di hospital sultanah aminah johor...
     Tanpa diduga,saya hamil lagi,lagi dan lagi...kini tuhan bagi ape yang telah saye kehilangan dulu...terima kasih tuhan...dan anak saya yang kecil kini hampir berusia setahun...kini saya bahagia disisi anak2 saya,saya akan jage sebaik mungkin anugerah allah ini...kakak ira,abg irfan,fallin,aidid...semoga anak-anak ibu menjdi insan yang berjaya,dan cemerlang dalam hidup...insyallah..amin....(berceloteh panjang pulak kite ye ptg2 ni...)..askar2 pun da bgun tu....sampai disinidululah.coretan hidup saye..insyaalah,....akan kembali lagi.....

2 ulasan:

  1. Alhamdulillah..akhirnya bergelar IBU jua kan..
    Allah maha penyayang..DIA menggantikan yg pergi dgn anak2 yg comel & sihat..syukur :)
    salam perkenalan..

    BalasPadam
  2. ye Atieyusop...alhamdulillah...salam perkenalan juga ye..:)

    BalasPadam